ادارات امور مالی
ادارات امور مالی
1-اداره دریافت وپرداخت
1-ثبت وپرداخت حقوق ودستمزد اعضای هیأت علمی وغیرهیأت علمی (رسمی ،پیمانی وقراردادی)
2-پرداخت اضافه کاری کارکنان
3-ثبت اطلاعات حقوق ودستمزد هرماهه درسامانه حقوق ومزایای کل کشور
4-ثبت اطلاعات پایه کارکنان هرماهه درسامانه خزانه داری کل کشور
5-درخواست وجه حقوق مستمر (رسمی وقراردادی ) درخزانه داری کل کشور برای پرداخت حقوق کارکنان
6-اظهار نامه مربوط به کسورات بازنشستگی هرماهه وارائه آن به سازمان بازنشستگی
7-اظهار نامه بیمه سلامت هرماهه وارئه آن به سازمان بیمه سلامت
8-انجام اعمال مربوط به کسورات مختلف از بانکهای مختلف مربوط به اقساط وام ها
اقساط بانک ها :
بانک ملی ، بانک تجارت ، بانک آینده و بانک توسعه تعاون
(تهیه فایل ودیسکت واسناد مربوطه هرماهه )
9-کسر کسورات مربوط به اقساط وام های داخلی وسهام داخلی (فدک ،علوم تربیتی ، دانشجویی و ......)
10-محاسبه وپرداخت دیون ومعوقات پرسنل (کارکنان واعضای هیأت علمی ) وتهیه فایل های مالیاتی ،تأمین اجتماعی وبازنشستگی
11-صدور ومحاسبه باز خرید مرخصی وپاداش پایان خدمت پرسنل بازنشسته
12-تهیه فهرست کسورات بازنشستگی افرادی که تغییر صندوق داده اند .
13-صدور اسناد مربوط به امور موقوفه ها
14-پرداخت هزینه های ضروری بازنشستگان ونیز محاسبه وپرداخت هزینه مهد کودک شاغلین
15- صدور کلیه هزینه های متفرقه (حق الزحمه –حق سمت و....)
16-پرداخت کارایی اعضای هیأت علمی وتهیه فایل های مربوطه
17-محاسبه وپرداخت بازخرید خدمت وسنوات پرسنل
18-بررسی سوابق بیمه ای پرسنل وتکمیل فرم ادعای سابقه وپیگیری امور مربوطه
19-تهیه فایل مالیات حقوق درسامان مالیاتی هرماه
20-تهیه اظهار نامه وفایل بیمه تأمین اجتماعی هرماه ومعوقات مربوطه وثبت در سامانه
2-اداره حسابرسی :
1-رسیدگی به اسناد مالی واحدها
2-رسیدگی به اسناد مالی داخلی
3-ثبت اسناد نقدی هزینه ای واحدها دربخش های عمومی ،درآمد اختصاصی وسایرمنابع
4-ثبت اسناد تعهدی هزینه های واحد ها
5-پاسخ به نامه های دیوان محاسبات
6-تهیه گزارشات جهت دیوان محاسبات
7-بستن حساب تنخواه گردان واحد ها دربخش های عمومی ،درآمد اختصاصی وسایر منابع درهرسال مالی
3-اداره دفترداری :
1-تهیه تفریغ دانشگاه شیراز ،آباده ومرودشت (صورت حساب نهای)
2-تهیه صورتهای مالی سال
3- تهیه مغایرت بانکی کلیه حسابها
4-تهیه گزارشهای دیوان محاسبات وبرنامه ریزی استان وخزانه داری
5-ثبت درخواست وجه سایر فصول در سامانه خزانه
6- تهیه گزارش سه ماهه بدهی مطالبات سامانه خزانه
7- ثبت سند افتتاحیه
8- ثبت اسناد جابجایی بانک مرکزی
9- ثبت اسناد بیمه عمر و حق حضور درجلسه
10- کنترل سامانه های وزارت کشور علوم وامور دانشجویان در خصوص ابلاغها
11- ثبت درخواست وجه آباده ومرودشت وپیگیری واریزهای آباده
12-ثبت سند حقوق کارکنان شرکتی آباده
13-تهیه گزارشهای درخواستی مدیر امور مالی
4-اداره درآمد اختصاصی :
1- ثبت اسناد تنخواه گردان ( هزینه) واحدها در سیستم حسابداری نقدی وتعهدی از محل درآمد اختصاصی
2- ثبت اسناد اعتباری درآمد
3- پیگیری وکنترل وجوه واریزی بحساب خزانه بابت آزاد سازی قراردادهای پژوهشی ، اجاره غرفه ها وسایر درآمدهای کسب شده توسط دانشگاه شیراز
4- ثبت وارسال درخواست وجه درآمد اختصاصی از طریق خزانه داری کل کشور
5- ثبت اسناد ورودی درآمد اختصاصی
6-انتقال واریزیهای درآمدهای مختلف دانشگاه بحساب تمرکز وجوه درآمد اختصاصی
7- تهیه گزارش کامل ورودی وخروجی درآمد اختصاصی
8- پیگیری اسناد خزانه جهت آزاد سازی قراردادهای پژ وهشی
9-ثبت اسناد مربوط به برگزاری همایشهای دانشگاه شیراز
5-اداره اعتبارات :
1-ثبت اعتبارات وتخصیص سالیانه
2-درخواست وجه اعتبارات جاری - ماهیانه
3-پرداخت تنخواه از محل اعتبارات جاری - ماهیانه
4- کنترل تخصیص هزینه وتنخواه واحد ها
5- کنترل اضافه کاری وکارانه وارسال جهت پرداخت
6- کنترل ردیف های ابلاغی مربوط به سازمان سنجش وزارت علوم وسازمان امور دانشجویان
7-پرداخت تنخواه مربوط به ردیف های ابلاغی به واحد های ذینفع
8-ثبت تخصیص دانشکده ها 12،9،6،3ماهه واصلاحیه های تخصیص
9-تهیه گزارشات
6-اداره تملک
1-ثبت اسناد تجهیزات وتعمیرات
2-پرداخت تنخواه تعمیرات وتجهیزات به واحدها
3-تسویه حساب تنخواه واحدها
4-درخواست وجه
5-صدور اسنادخزانه
6- ثبت مغایرت بانکی
7-تهیه گزارشات جهت خزانه – دیوان محاسبات و......
8-تهیه تفریغ بودجه (صورتحساب نهایی )
7-اداره اموال
1-ثبت اموال خریداری شده درسیستم (کلیه واحدها)
2-صدور برچسب ونصب برروی اموال
3-ثبت تغییرات اموال بین افراد وثبت خروجی اسقاطی
4-ثبت تغییرات وتحویل اموال از افراد درموقع بازنشستگی وغیره
5-تهیه گزارشات مربوطه
8-اداره بازنشستگی :
1-صدور احکام بازنشستگان به صورت ماهیانه شامل : احکام بازنشستگان وموظفین جدید – احکام اصلاحی حقوق – احکام اصلاحی حق عائله مندی واولاد – احکام متوفی وخارج ازشمول حقوق
2-صدور احکام سالیانه افزایش ضریب حقوق و حق عائله مندی واولاد به صورت جداگانه همراه با احکام اصلاحی
3-ایجاد پرسنل جدید بازنشسته ووظیفه بگیر همراه با کلیه اطلاعات فردی – احکام حقوق - بیمه خدمات درمانی وتکمیلی – صندوق وام وسهام – پرونده سازی جدید
4-تغییرات وام وسهام کلیه صندوق ها ی دانشگاه – ضمانت بانکها وکسر ازحقوق ها
5-فرستادن ماهیانه اطلاعات حقوقی بازنشستگان به سایت سازمان بازنشستگی کشوری – رفع مغایرت احکام عائله مندی واولاد بر اساس استعلام ازبیمه تامین اجتماعی و سازمان ثبت احوال –دریافت اعتبار و مراجعه حضوری به سازمان
6-فرستادن ماهیانه اطلاعات بیمه خدمات درمانی بازنشستگان وموظفین به سایت بیمه سلامت به صورت جداگانه– رفع مغایرت با کارشناسان ومراجعه حضوری به بیمه سلامت
7-صدور اسناد حقوق – معافیت جانبازی- خدمات درمانی – دریافتی ازسازمان بازنشستگی بابت کسورات و دانشگاه بابت معافیت ها در سیستمهای نقدی وتعهدی
8-پاسخگویی ماهیانه به دادگستری بابت کسورات به صورت نامه کتبی و ارسال آن به دادگستری
9-صدور گواهی ضمانت به بانکها ، ثبت در دفتر دبیرخانه بازنشستگی و بایگانی در پرونده وپاسخ کتبی در تایید گواهی ضمانت های صادره به بانکها
10-تهیه صورت مغایرت بانک های صادرات و رفاه کارگران
11-صدور گواهی ضمانت به بانکها ، ثبت در دفتر دبیرخانه بازنشستگی و بایگانی در پرونده وپاسخ کتبی در تایید گواهی ضمانت های صادره به بانکها