ادارات امور مالی

ادارات امور مالی


 

 

1-اداره دریافت وپرداخت

 

1-ثبت وپرداخت حقوق ودستمزد اعضای هیأت علمی وغیرهیأت علمی (رسمی ،پیمانی وقراردادی)

2-پرداخت اضافه کاری کارکنان

3-ثبت اطلاعات حقوق ودستمزد هرماهه درسامانه حقوق ومزایای کل کشور

4-ثبت اطلاعات پایه کارکنان هرماهه درسامانه خزانه داری کل کشور

5-درخواست وجه حقوق مستمر (رسمی وقراردادی ) درخزانه داری کل کشور برای پرداخت حقوق کارکنان

6-اظهار نامه مربوط به کسورات بازنشستگی هرماهه وارائه آن به سازمان بازنشستگی

7-اظهار نامه بیمه سلامت هرماهه وارئه آن به سازمان بیمه سلامت

8-انجام اعمال مربوط به کسورات مختلف از بانکهای مختلف مربوط به اقساط وام ها

اقساط بانک ها :

          بانک ملی ، بانک تجارت ، بانک آینده و بانک توسعه تعاون

          (تهیه فایل ودیسکت واسناد مربوطه هرماهه )

9-کسر کسورات مربوط به اقساط وام های داخلی وسهام داخلی (فدک ،علوم تربیتی ، دانشجویی و ......)

10-محاسبه وپرداخت دیون ومعوقات پرسنل (کارکنان واعضای هیأت علمی ) وتهیه فایل های مالیاتی ،تأمین اجتماعی وبازنشستگی

11-صدور ومحاسبه باز خرید مرخصی وپاداش پایان خدمت پرسنل بازنشسته

12-تهیه فهرست کسورات بازنشستگی افرادی که تغییر صندوق داده اند .

13-صدور اسناد مربوط به امور موقوفه ها

14-پرداخت هزینه های ضروری بازنشستگان ونیز محاسبه وپرداخت هزینه مهد کودک شاغلین

15- صدور کلیه هزینه های متفرقه (حق الزحمه –حق سمت و....)

16-پرداخت کارایی اعضای هیأت علمی وتهیه فایل های مربوطه

17-محاسبه وپرداخت بازخرید خدمت وسنوات پرسنل

18-بررسی سوابق بیمه ای پرسنل وتکمیل فرم ادعای سابقه وپیگیری امور مربوطه

19-تهیه فایل مالیات حقوق درسامان مالیاتی هرماه

20-تهیه اظهار نامه وفایل بیمه تأمین اجتماعی هرماه ومعوقات مربوطه وثبت در سامانه

 

2-اداره حسابرسی :

 

1-رسیدگی به اسناد مالی واحدها

2-رسیدگی به اسناد مالی داخلی

3-ثبت اسناد نقدی هزینه ای واحدها دربخش های عمومی ،درآمد اختصاصی وسایرمنابع

4-ثبت اسناد تعهدی هزینه های واحد ها

5-پاسخ به نامه های دیوان محاسبات

6-تهیه گزارشات جهت دیوان محاسبات

7-بستن حساب تنخواه گردان واحد ها دربخش های عمومی ،درآمد اختصاصی وسایر منابع درهرسال مالی

 

3-اداره دفترداری :

1-تهیه تفریغ دانشگاه شیراز ،آباده ومرودشت (صورت حساب نهای)

2-تهیه  صورتهای مالی سال

3- تهیه مغایرت بانکی کلیه حسابها

4-تهیه گزارشهای دیوان محاسبات وبرنامه ریزی استان وخزانه داری

5-ثبت درخواست وجه سایر فصول  در سامانه خزانه

6- تهیه گزارش سه ماهه بدهی مطالبات سامانه خزانه

7- ثبت سند افتتاحیه

8- ثبت اسناد جابجایی بانک مرکزی

9- ثبت اسناد بیمه عمر و حق حضور درجلسه

10- کنترل سامانه های وزارت کشور علوم وامور دانشجویان در خصوص ابلاغها

11- ثبت درخواست وجه آباده ومرودشت وپیگیری واریزهای آباده

12-ثبت سند حقوق کارکنان شرکتی آباده

13-تهیه گزارشهای درخواستی مدیر امور مالی

 

4-اداره درآمد اختصاصی :

 

1- ثبت اسناد تنخواه گردان ( هزینه) واحدها در سیستم حسابداری نقدی وتعهدی از محل درآمد اختصاصی

2- ثبت اسناد اعتباری درآمد

3- پیگیری وکنترل وجوه واریزی بحساب خزانه بابت آزاد سازی قراردادهای پژوهشی ، اجاره غرفه ها وسایر درآمدهای کسب شده توسط دانشگاه شیراز

4- ثبت وارسال درخواست وجه درآمد اختصاصی از طریق خزانه داری کل کشور

5- ثبت اسناد ورودی درآمد اختصاصی

6-انتقال واریزیهای درآمدهای مختلف دانشگاه بحساب تمرکز وجوه درآمد اختصاصی

7- تهیه گزارش کامل ورودی وخروجی درآمد اختصاصی

8- پیگیری اسناد خزانه جهت آزاد سازی قراردادهای پژ وهشی

9-ثبت اسناد مربوط به برگزاری همایشهای دانشگاه شیراز

 

5-اداره اعتبارات :

 

1-ثبت اعتبارات وتخصیص سالیانه

2-درخواست وجه اعتبارات جاری -  ماهیانه

3-پرداخت تنخواه از محل اعتبارات جاری   -   ماهیانه

4- کنترل تخصیص هزینه وتنخواه واحد ها

5- کنترل اضافه کاری وکارانه وارسال جهت پرداخت

6- کنترل ردیف های ابلاغی مربوط به سازمان سنجش وزارت علوم وسازمان امور دانشجویان

7-پرداخت تنخواه مربوط به ردیف های ابلاغی به واحد های ذینفع

8-ثبت تخصیص دانشکده ها 12،9،6،3ماهه واصلاحیه های تخصیص

9-تهیه گزارشات

 

6-اداره تملک

1-ثبت اسناد تجهیزات وتعمیرات

2-پرداخت تنخواه تعمیرات وتجهیزات به واحدها

3-تسویه حساب تنخواه واحدها

4-درخواست وجه

5-صدور اسنادخزانه

6- ثبت مغایرت بانکی

7-تهیه گزارشات جهت خزانه – دیوان محاسبات و......

8-تهیه تفریغ بودجه (صورتحساب نهایی )

7-اداره اموال 

 

1-ثبت اموال خریداری شده درسیستم (کلیه واحدها)

2-صدور برچسب ونصب برروی اموال

3-ثبت تغییرات اموال بین افراد وثبت خروجی اسقاطی

4-ثبت تغییرات وتحویل اموال از افراد درموقع بازنشستگی وغیره

5-تهیه گزارشات مربوطه

 

8-اداره بازنشستگی :

 

1-صدور احکام بازنشستگان به صورت ماهیانه شامل : احکام بازنشستگان وموظفین جدید – احکام اصلاحی حقوق – احکام اصلاحی حق عائله مندی واولاد – احکام متوفی وخارج ازشمول حقوق

 

2-صدور احکام سالیانه افزایش ضریب حقوق و حق عائله مندی واولاد به صورت جداگانه همراه با احکام اصلاحی

3-ایجاد پرسنل جدید بازنشسته ووظیفه بگیر همراه با کلیه اطلاعات فردی – احکام حقوق -  بیمه خدمات درمانی وتکمیلی – صندوق وام وسهام – پرونده سازی جدید

4-تغییرات وام وسهام کلیه صندوق ها ی دانشگاه – ضمانت بانکها وکسر ازحقوق ها

5-فرستادن ماهیانه اطلاعات حقوقی بازنشستگان به سایت سازمان بازنشستگی کشوری – رفع مغایرت  احکام عائله مندی واولاد بر اساس استعلام ازبیمه تامین اجتماعی و سازمان ثبت احوال –دریافت اعتبار و مراجعه حضوری به سازمان

6-فرستادن ماهیانه اطلاعات بیمه خدمات درمانی بازنشستگان وموظفین  به سایت بیمه سلامت به صورت جداگانه– رفع مغایرت با کارشناسان ومراجعه حضوری به بیمه سلامت

7-صدور اسناد حقوق – معافیت جانبازی- خدمات درمانی – دریافتی ازسازمان بازنشستگی بابت کسورات و دانشگاه بابت معافیت ها در سیستمهای نقدی وتعهدی

8-پاسخگویی ماهیانه به دادگستری بابت کسورات به صورت نامه کتبی و ارسال آن به دادگستری

9-صدور گواهی ضمانت به بانکها ، ثبت در دفتر دبیرخانه بازنشستگی و بایگانی در پرونده وپاسخ کتبی در تایید گواهی ضمانت های صادره به بانکها

10-تهیه صورت مغایرت بانک های صادرات و رفاه کارگران

11-صدور گواهی ضمانت به بانکها ، ثبت در دفتر دبیرخانه بازنشستگی و بایگانی در پرونده وپاسخ کتبی در تایید گواهی ضمانت های صادره به بانکها